عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 30 آذر 1392
بازدید : 110
نویسنده : جهان پسند

بسم الله الرحمن الرحیم

داستانی کوتاه اما شنیدنی و خواندی که آموزه هایی را در این داستان می آموزید این از کتاب کاشکی هنوز مدرسه می رفتیم به قلم قدسی قاضی نور می باشد.

قسمتی از داستان:

وقتی به مدرسه رسیدم،توی دفتر لوله ی عجیبی بود.گویا روز قبل،بعد از زنگ آخر اصغر شیشه یکی از کلاس ها را شکسته بود و پدرش را به مدرسه خواسته بودند.....ادامه مطلب

 



:: موضوعات مرتبط: ادبیات , داستان های شنیدنی , ,
:: برچسب‌ها: داستان کوتاه , اصغر هم همین را می گوید , کاشکی مدرسه ها باز بود , داستانی از مقدسی قاضی نور , داستان های شنیدنی , داستان های آموزنده ,
تاریخ : پنج شنبه 28 آذر 1392
بازدید : 160
نویسنده : جهان پسند

بسم الله الرحمن الرحیم

داستانی کوتاه اما شنیدنی و خواندی که آموزه هایی را در این داستان می آموزید این از کتاب کاشکی هنوز مدرسه می رفتیم به قلم قدسی قاضی نور می باشد.

قسمتی از داستان:

توی بساط کتابفروش های کنار خیابان که تعداد کتابها بی شمار و همه جور بود  بساط کوچک پسر بچه ای توجهم راجلب کرد.چون فقط پنج تاکتاب بچه هاجلوش بود،همین.

نزدیکش شدم و کتاب هایی را که نداشتم خریدم..........ادامه مطالب



:: موضوعات مرتبط: ادبیات , داستان های شنیدنی , ,
:: برچسب‌ها: داستان کوتاه , کاش صمد بود , کاشکی مدرسه ها باز بود , داستانی از مقدسی قاضی نور , داستان های شنیدنی , داستان های آموزنده ,
تاریخ : چهار شنبه 27 آذر 1392
بازدید : 202
نویسنده : جهان پسند

بسم الله الرحمن الرحیم

 

این بار برای شما دوستان عزیز داستان کشتی نوح  را آورده ایم تا به صورت آنلاین در ادامه مطلب آن را بخوانید و عبرت و پندهای مختلفی را بگیرید و همچنین با پیامبران الهی که برگزیده ترین انسان هستند با آنها بیشتر آشنا شوید.

قسمتی از داستان:همه مردم کافر شده بودند وبه جای خداوند یکتا،بتهایی ازسنگ وچوب را می پرستیدند.در میان بت ها دو بت یغوث ویعوق از همه محبوب تر بودند.آن ها یغوث را آفریننده زمین......ادامه مطلب



:: موضوعات مرتبط: ادبیات , داستان های کودکانه , داستان های مذهبی , زندگینامه/سفرنامه , ,
:: برچسب‌ها: داستان حضرت نوح , داستان پیامبران , زندگی نامه ی بزرگان , پیامبران الهی , کشتی نوح , پیامبران اولوالعزم , کشتی بزرگ نوح , داستان کشتی نوح , داستان نوح(ع) , پیامبر نوح(ع) , حضرت نوح(ع) ,
تاریخ : دو شنبه 25 آذر 1392
بازدید : 346
نویسنده : جهان پسند

کودکان عزیز حتما که داستان حضرت ایوب را شنیده اید و می دانید که ایشان به صبر و بردباری معروف هستند با اینکه خداوند حضرت ایوب را مورد آزمایش سنگین قرار داد اما وی گوش به حرف شیطان رجیم نسپارد و تن به ناشکری به خدا نداد با هم داستان پیامبر ایوب را می بینیم تا از آن درس های بزرگی ار بگیریم.

قسمتی از داستان:ایوب ازپیامبران بزرگ خداوندبودودرسرزمین یمن زندگی می کرد.اودارای مال وثروت فراوان بودوگله های گاو وگوسفندواسب وچراگاه های بسیاروباغ هاوگندم زارهای پهناورداشت.ولی باوجوداین ثروت ها،مانندمردم فقیرزندگی می کرد...



:: موضوعات مرتبط: ادبیات , داستان های کودکانه , داستان های مذهبی , زندگینامه/سفرنامه , ,
:: برچسب‌ها: داستان حضرت ایوب , داستان پیامبران , زندگی نامه ی بزرگان , پیامبران الهی ,
تاریخ : یک شنبه 24 آذر 1392
بازدید : 176
نویسنده : جهان پسند

داستان یک ماهی نقره ای باهوش است که یک ماهی غول پیکر به شهرک این ماهی حمله می کنند و آن ها با اتحاد و همکاری آن غول را از بین می برند برای شنیدن این داستان لطفا به ادامه مطالب روی ببرید.

قسمتی از داستان:یکی بود یکی نبود.در یکی از دریا های روی زمین،ماهی باهوش و زیبایی زندگی می کرد که رنگش نقره ای بود و این ماهی باهوش بالهای سرخی داشت.در روزی از روز ها دریا صاف و آرام بود.کف دریا پوشیده بود.....



:: موضوعات مرتبط: ادبیات , داستان های کودکانه , ,
تاریخ : پنج شنبه 21 آذر 1392
بازدید : 269
نویسنده : جهان پسند

جدیدا یک بخش باز شده است و این هم اولین مطلب است.

علل گرایش نوجوانان به اینترنت

علل جذب و گرایش نوجوانان و جوانان به اینترنت را می توان له شرح زیر بیان کرد.

1-قابلیت های جذب اینترنت:ویژگی های جذاب اینترنت برای نوجوانان عبارتند از:

الف)وب سایت ها:که مجموعه ای از اطلاعات،سرگرمی و تعامل در یک مکان منحصر به فرد را در اختیار کاربران قرا می دهد.

ب)موتور های جستجو:موتور های جست وجو از منابع وب اندکه می توان از آنها برای جست وجو درباره ی تمامی مسائل و موضوعات مورد نظر استفاده کرد.

ج)گپ خانه:سایت های خاصی اند که اجازه می دهند نوجوانان وجوانان مکالمه های آتی داشته باشند.اتاق های گفتگو، معمولا بر حسب موضوع یا هدف گفتگو کننده تقسیم شده اند.

د)ارسال پیام های آتی:نرم افزار خاصی که به طور عمده نوجوانان از آن برای ارسال پیام های آتی به کسانی که دارای همان نرم افزارند،استفاده،کنند.

هـ)صفجه های اطلاعات:نرم افزاری است که اجازه می دهد نوجوانان سوال ها و اطلاعات خود را با موضوع های خاصی ارسال می کنند.

و)پست الکترونیکی:نرم افزاری است که توسط آن می توان پیغام های خود را به نشانی های مشخص فرستاد یا دریافت کرد.

ز)وبلاگ ها:وب سایت خاصی است که فرد می تواند افکار،احساسات و کارهای خود را در آن جا به رشته ی تحریر در آورد و از آنها نگه داری کند.

2-پر کردن اوقات فراغت:یکی از علل مصرف بالای اینترنت درمیان نوجوانان و جوانان،پر کردن اوقات فراغت است؛زیرا امکانات ورزشی یا تفریحی به اندازه ی کافی در اختیار آنان قرار ندارد.اکثر خانواده ها نیز این امر استقبال می کنند که نوجوانان درخانه ودرکنارآنهابایک کامپیوترواشغال خظ تلفن سرگرم باشند،غافل ازاینکه درصورت استفاده نامناسب ازاینترنت،آثارمنفی ومخرب‌آن به مراتب بیش ترازبسیاری سرگرمی های دیگراست.

3-فرارازخودوناکامی های زندگی:اینترنت برای بسیاری ازنوجوانان وجوانان پناهگاهی است که ازمشکلات،دردهاورنج های خودبه آن روی می آورندوبه عنوان یک مامن وابزارسرگرم کننده به آن نگاه می کنند.

4-عدم شکل گیری هویت مطلوب درنوجوانان،وجودشکاف های اجتماعی،شکاف بین نسل هاونیزازهم پاشیدگی تعاملات بین والدین وفرزندان،ازدیگرعلل گرایش نوجوانان به استفاده ازاینترنت می تواندباشد.

آسیب های ناشی ازاینترنت

نوجوانان باتوجه به بی تجربگی یاکم تجربگی،که پیاژه بدان اشاره می کند،ونیزویژگی های خاص دوره ی نوجوانی،به شدت درمعرض آثارمخرب ومنفی اینترنت قراردارند.این آثارسلامت جسمی وروانی انسان آنات راموردتهدیدقرارمی دهد.دراین قسمت به بررسی برخی ازآسیب های ناشی ازاینترنت می پردازیم.

1-افترا و آزار و اذیت:در این حالت،رمز پست الکترونیکی برخی از افراد فاش می شود و با استفاده از پست الکترونیکی آنان نامه هایی به بستگان و کسانی که نشانه های پست الکترونیکی آنان موجود است فرستاده می شود که گاه محتوای آنها توهین آمیز بوده،به تیرگی روابط فرد مورد نظر با دیگران منجر می شود.در این خصوص،بحث تلفیق تصویر برخی از افراد با تصویر های مستهجن و فرستادن آن ها برای دوستان،آشنایان نیز مطرح می شود.در این جا،افراد ممکن است مورد تهدید یا توهین توسط اشخاص ناشناس هم قرار گیرند.از این نکته نباید غفلت کرد که چه با آزار و تهدید کامپیوتری،مثل مزاحمت جسمی،ممکن است مقدمه رفتاری جدی تر باشد که می تواند زمینه ی بروز خشونت های فیزیکی تلقی شود.

2-کلاه برداری:یکی از جرم های سنتی که از طریق سیستم ها و شبکه های رایانه ای و اینرتنت به طور مکرر به وقوع می پیوندد،کلاه برداری است.از مصادیق بارز آن که در چند سال گذشته در ایران بسیار مشاهده شده است،موسسه هایی از قبیل گلد کوئست ئ شرکت های هرمی است که بخش اعظم فعالیت هایشان از طریق اینترنت صورت می گیرد.این گونه موسسات در واقع پول مردم را جمع کرده،به خارج از کشور می فرستند که نظام قضایی و پلیس با آن ها برخورد می کنند.البته گه گاه مبالغی به برخی از اعضا پرداخت می شود تا آنها بتوانند مبلغ فعالیت هایی باشند که دیگران در بیرون از مرز های از آن منتفع می شوند.

3-انتشار تصاویر مستهجن و صحنه های فجیه:یکی از آسیب های روانی-اجتماعی اینترنت،نمایش تصاویر غیر اخلاقی است که از این طریق در معرض دید نوجوانان ما قرار می گیرد و نتیجه ای جز افسردگی و فشار های روحی و روانی برای افراد ندارد.علاوه بر تصاویر مبتذل و مستهجن باید به تصاویری که از حوادث ناگوار یا صحنه هایل فجیه در معرض مشاهده کاربران اینترنت واقع می شود نیز اشاره کرد.تماشا این تصاویر خشونت بار تهدیدی بزرگ برای سلامت روانی نوجوانان و جوانان ماست و موجبات بروز رفتار های خشونت گرایانه را در آنها پدید می آورد.در کنار این تصاویر،باید به مطالب و نوشته هایی درباره ی مسائل جنسی اشاره کرد که بعضا نادرست و غیر علمی بوده،اطلاعاتی را در اختیار نوجوانان قرار می دهد که منجر به آسیب های جسمی و روانی و انحرافات جنسی و اخلاقی می شود.

 



:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , ,

وبسایت کتابخانه مجازی 92-93

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 47
بازدید دیروز : 15
بازدید هفته : 68
بازدید ماه : 68
بازدید کل : 6729
تعداد مطالب : 532
تعداد نظرات : 31
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com